Obutí na zimu od ALCARu
V zimě ve výběru obutí často dominuje čistě pragmatický přístup - funkčnost před krásou. Naštěstí toto motto už neplatí pro kola z lehkých slitin, protože sportovní a elegantní designy kol od ALCARu jsou chráněné inovativním "kabátem" SRC (Salt & Sun Resistant Coating), který zaručuje přesvědčivý vzhled kola po všechna čtyři roční období po mnoho let. Ochranný lak SRC spolehlivě chrání před oxidací i ultrafialovým zářením.
Základní vrstvu nátěru SRC tvoří robustní práškový lak, který se nanáší elektrostaticky a potom tepelně vytvrzuje při 210 °C. Další dvě vrstvy ultra tvrdého laku se aplikují v tekutém stavu a představují hlevní linii obrany před vlivy prostředí.
Ani kola s leštěnou čelní plochou se nemusíte bát používat v zimě, jsou chráněna stejně odolným bezbarvým lakem. Můžete tak bez obav vybírat z pestré palety designů schválených pro Váš vůz, které nabízi 3D konfigurátor kol.
Pokud si naplánujete přezouvání pneumatik s dostatečným předstihem, snadno si dohodnete termín přezutí v pneuservisu a případný nečekaný nástup zimního počasí Vás nebude muset znepokojovat. V opačném případě by při souvislé vrstvě sněhu, v období od 1. 11. až do 31. 3., nemohlo Vaše auto vyjet na vozovku až do termínu přezutí.
Kromě toho platí i pravidlo O až E - od října do Velikonoc, kdy se na základě zkúšeností nejpravděpodobněji vyskytnou nízké teploty. A ty jsou i bez sněhu a ledu důvodem nebezpečně snížené přilnavosti, ovladatelnosti a delší brzdné dráhy letních pneumatik. Gumová směs v zimních pneumatikách je měkší, a proto je při nižších teplotách pružnější, než je tomu u tvrdších letních pneumatik.
Pokud chcete zazimovat letní kola, nejpohodlnějším řešením je nechat je uskladněné přímo v pneuservisu. Sklepy a garáže jsou dalšími oblíbenými a běžně využívanými místy. Před uložením kol byste měli kola důkladně vyčistit. Kompletní kola se skládají vodorovně na sebe nebo se uchovávají na stojanu na kola či dostatečně pevném nástěnném háku. Během skladování se doporučuje zvýšit tlak vzduchu v pneumatikách o 0,5 baru.
Minimální hloubka dezénu letních pneumatik je 1,6 mm, u zimních pneumatik potom 4 mm a to je i naše bezpečnostní doporučení. Na sezutých kolech byste však měli zkontrolovat i další důležité věci. Například zda v pneumatice nejsou zaseknuté kovové, či jiné špičaté předměty. Zda není pneumatika poškozena či neobvykle a nerovnoměrně opotřebena. V těchto případech je dobré požádat o odbornou pomoc ve specializovaném pneuservisu a staré pneumatiky případně vyměnit. Příčinou nakonec může být i poškození podvozku či nesprávná geometrie a toto je třeba prověřit ještě předtím než investujete peníze do nových pneumatik, které by vám měli vydržet co nejdéle.
Před uskladněním byste měli zkontrolovat také povrchovou úpravu kol, zda není poškozena například nárazy kamenů či střetem s obrubníkem. To by mohlo způsobit korozi hliníku a samozřejmě negativně ovlivnit i vzhled kola.
Povrchová poškození by proto měla být hned po sezóně opravena, aby se během dalšího používání dále nezhoršila. Pokud narazíte kolem do obrubníku vyšší rychlostí nebo pod nepříznivým úhlem, může dokonce hrozit prasknutí či deformace kola. V takovém případě je nutné kolo nechat okamžitě vyměnit.